Üyelik Girişi
Takvim

BARSELONA SEYAHATİMİZ-1

BARCELONA'DA MUTLAKA GÖRÜLMESİ GEREKEN YERLER-1

Barcelona'da her gezginin ilgisini çekecek birçok mekan, müze, yapı, yerleşim mevcut. Barcelona'ya gitmeden önce gezgin sitelerini araştırdım. Barselona gezilecek yerler konusunda her yaştan ve tarzdan gezgine hitap edebilecek bir şehir. Avrupa’nın en turistik şehirlerinden olan Barselona sahip olduğu tüm doğal güzellikleri, birbirinden zengin koleksiyona sahip müzeleri ve dünyaca ünlü Mimar Gaudi eserleri ile gezginlere kendini kolaylıkla hayran bırakıyor. Bu eserlere Mimar (ben) gözüyle bakmak ayrıcalıklıydı. Gezi tavsiyelerinin  hemen hepsi, Barcelona'ya gittim ve gördüm demeniz için belirli yerleri şart koşuyor. Biz de öyle yaptık, önerileri dikkate alarak buraları mutlaka gezdik, gördük. Anlatacağımız o kadar çok şey var bu yüzden, Barcelona gezimizi detaylı olarak birkaç sayfada anlatacağız. Şİmdi bunları sırasıyla görelim.

Lütfen Burayı Tıklayın --------> Barcelona Tüm Gezi Fotoğrafları

1) LES RAMBLES :

Les Rambles Caddesi                                     Tanıdık bir lokanta

Şehrin en meşhur, cıvıl cıvıl, hareketli yani şehrin kalbi sayılabilecek caddesi. Bu cadde, Plaça Catalunya meydanından başlıyor, Kristof Kolomp meydanında son buluyor.

Plaça Catalunya Meydanı                       Kristof Kolomp Meydanı

Canlı heykelleri, çiçekçileri, kuşçularıyla (yılar önce bizlerde de satılırdı) bu cadde harika.. Bu caddenin ortasındaki çok büyük bir adada, alışveriş yapabileceğiniz hediyelik alabileceğiniz vb.bir sürü dükkan var...

Hediyelik dükkanı                                                      Eşim alışverişte

La Rambla üzerinde meşhur La Boqueria Market var. Boqueria, çeşit çeşit meyve sebze, deniz ürünü, çikolata ve şekerin satıldığı bir gothic pazar. Bizlerdeki örneğine bakarsak, çok büyük hal binası diyebiliriz.

oo

La Boqueria Market Giriş                                Girişte Noel Ağacı Pozumuz

Avrupa’nın en büyük pazarlarında biri. Mutlaka bir öğlen yemeğinizi buraya ayırın. Yukarda tavsiyeleri ayrıntılı verdim Deniz ürünleri baş döndürücü çeşitte,tropikal meyve suları ise tadımlık mutlaka deneyin.

Balık çeşitleri çok bol                                          Ayaküstü barda ucuza yemek

Las ramblasın bir ucu Katalonya Meydanına diğer ucu sahile (Kristof Kolomb Heykeline) bağlanır. Toplam uzunluğu yürüyerek 25 dakika

Las Lambras'da, kara kalem ressamlar, canlı heykeller ve Afrikalı seyyar satıcılar bulunuyor. Satıcıların fotoğrafını çekmeyin, kaçak oldukları için son derece agrasifler...

Sokak Ressamı                                            Kristof Kolompla poz verdik

Canlı Heykellerle Fotoğraf Çektirdik

Las Ramblas Caddesinin sonu, Kristof Kolomp heykelinde son buluyor. Burası, kapalı hacimli müze şeklinde para ödeyerek gezebilirsiniz.

Kristof Kolomp Anıtı

İspanyol keşiflerinde yerlilere yapılan mezalimi görüyoruz                             Eşim

Bu meydandan hemen sonra, Port Vell (Eski Liman) geliyor. İlginç bir yer, teknelerle liman gezisi yapabilirsiniz. Ayrıca, Maremagnum büyük bir plaza var. Alışverişin hem pahallısı hem ucuzu olan bir plaza... Biz oldukça ucuza saat almıştık.

Gezinin Devamı ---------> Tıklayınız !